Marokko, Andre og tredje kjøredag

Det er flere ting med turene til Indian Adventure som gjør disse turene til eventyrsturer. Blant annet er det ikke et punkt å sjekke tilgangen til sosiale media på stedene vi reiser. Derfor har det vært 2 dager nå uten tilgang til Internett. Men alle kan være trygge på at vi har kontakt, vi har satelittkommunikasjon og får gitt beskjeder.

Gruppen fungerer veldig fint sammen i alle sammenhenger, vi har fått prøvd oss i flere situasjoner sammen og vi er enige i avgjørelser som blir tatt. I går var en sånn dag, det var mye som ikke gikk som planlagt. Vi startet dagen med et besøk hos en familie i landsbyen der vi bodde, det var interessant å se hvordan de lever under helt spartanske forhold. Vi kjørte så opp til 2600 moh på flere fine veier før vi tok av og kjørte en dårlig (morsom..) grusvei forbi et landemerke som kalles katedralen, et fjell med karakteristisk utseende. Vi prøvde å få kontakt med følgebilen vår som hadde bensin til oss men de var ikke å få tak i. Vi måtte ta en omvei til en landsby det vi fikk fylt noen liter fra noen plastflasker før vi kjørte inn en canyon. Rett etter at vi kom inn i den ga den ene motorsykkelen opp og det ble til at Anders kjørte med passasjer de 3 milene som var igjen, mens sykkelen ble satt igjen. Vi åt lunsj mens vi fortsatte å etterlyse følgebilen som ikke fulgte oss, vi fant den til slutt, den var mange timer unna. Bensin måtte vi ha og landsbyen vi var i hadde ikke noe sånt, så bilen ble beordret til å komme. Så da bilen hadde kommet, bensin hadde blitt fylt og forlatt mc hadde blitt hentet var vi klare til å kjøre siste del av dagsetappen, ca 100km. Problemet var bare at det rakk akkurat å bli mørkt før vi startet. Ene mc’en manglet lys, så den måtte repareres. Vi kjørte ca 5km før vi innså at med så dårlig lys det var på syklene på veier med grus og hull og vandrende dyr, ville vi bruke 4-5 timer før vi var framme. Så vi dro tilbake til lunsjstedet vårt, der var det plass til oss alle. Middag ble servert ca kl23..

Tredje kjøredag startet helt fint, vi fikk se veien vi kjørte noen km i går og vi fikk se mye flott natur, daler og fjell som vi ikke hadde fått sett om vi kjørte i mørket. Den defekte mc’en hadde blitt reparert og bortsett fra en røket clutchwire som ble skiftet på et par minutter, gikk turen fint. Vi åt lunsj på det hotellet vi egentlig skulle overnattet før vi klatret opp til nesten 3000moh. Dit var det bygget helt ny vei men på toppen sluttet nyveien og gikk over i gamle smale, steinete og gjørmete standarden. Gjørmete var den fordi det kom plutselig en skikkelig regn og haglskur og litt tordenvær. Gjørma var glatt men alle holdt seg oppe. Så fikk vi prøvd det også 😁. Etter hvert som vi kom videre ned dalen endret terrenget seg igjen, fra dype canyons og fjellsider til mer landbruk før det igjen dukket opp helt spesielle fjellformasjoner. En miniutgave av Trollstigen ble også testet opp og ned et par ganger. Så i dag har temp variert fra ca 5 grader til over 25.

Om forfatteren

client-photo-1
Willy Myhre
Willy har lang og variert erfaring som motorsyklist og jobber til daglig som ingeniør i forsvaret. Willy har tjenestegjort i Asia, og er turleder på begge våre turer i India.

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.