Himalaya på to hjul – og litt merDagens etappe tok oss fra Sumur via Agham og ned til Sakti. To timers kjøring i frisk fjelluft, og vi var alle enige om at kaffepausen smakte bedre enn noen Michelin-restaurant kunne ha levert. Så bar det oppover – og oppover. Warila Pass, 5.312 meter over havet, ble

Endelig. Etter flere dager uten MC kjøring var vi mer enn klare til å kjøre opp i fjellheimen. Det var spenning og usikkerhet til det siste om hvilke sykler som ville komme frem til oss og når. Vi tok avskjed med Leh og sette kursen mot Khardungla, turens første fjellpass. Våre godt brukte Royal Enfield

Sjette kjøredag, i dag ble det buss for mc. Dagen startet med frokst kl 9, vi blir hentet på hotellet med buss kl 10, for en runde på kloster besøk.Bussturen var en opplevelse i seg selv, sjåføren var tydeligvis vant med å kjøre på akkord….. Først gikk turen til Hemis Monastery, som er det største

Tirsdag 2. september (7 kjøredag) Vi kom altså opp til Lomanthang 1. september, og hadde en hviledag her. Det kom godt med pluss at dette har vært spesielt interessant. Byen er rett og slett fantastisk. «Hviledagen» startet med en kjøretur kl 06.30 for de som ville opp og se et kongelig palass på en høyde

Det ble ingen kjøredag, men en flydag. Nok en tidlig start på dagen, frokost 05.30, avreise til Delhi flyplass 06.00. Humøret er på topp når vi ankommer flyplassen, men det får seg en skikkelig trøkk når vi kommer inn på terminalen. Første beskjed vi får er at alle flighter til Leh i dag er kanselert.Det

Mandag 1 september (6 kjøredag) Reisebrev nr 6 Vi har beveget oss opp fra Kagbeni til Lo Manthang, hovedstaden i Upper Mustang,  ca. 8 mil på grusvei. Ikke direkte dårlig vei, men mye pukkel og stein, og derfor ganske humpete. Ingen uhell i dag heller.  Vi steg fra 2700 moh. til 3700. Det ser ut

Slår sammen de to siste dagene. Tirsdag våknet vil at det fortsatt regnet, og med beskjed om at veien videre innover mot Spiti ikke kom til å åpne i dag. Etter en del sjekking av værvarsler og prat med de lokale i område, besluttet vi å dra tilbake til Shimla i dag. Mens vi kjører

Fredag 29.8 (kjøredagen 3) startet vi på «reserveturen». Nå har vi kurs vest- nordvest forhold til Kathmandu. Kjøreturene har hver dag vært ganske heftige. Først måtte vi igjennom Kathmandu. Erfaringen fra forrige gang kom godt med. Hjul mot hjul, og ingen skal få lov til å bryte rekken. Vi kjører to og to og dekker

Det ble en litt annerledelse kjøredag.Vi våknet opp til ett kraftig regnvær, og med beskjed om at veien foran oss var stengt, grunnet ras. Så vi drøyde oppstart til litt ut på formiddagen, For da lettet været, og så var det håp om å slippe forbi ras stedet.Vel fremme på første sjekkpunkt var det bom

Jeg skriver for de som er på tur i Nepal med mål Tibet. De har dårlig dekning for å legge ut selv.  Her kommer blogg fra Knut: MC-tur i Tibet/ Nepal 2025 Kjøredag 1: Etter en god natts søvn var vi klare for å kjøre ut av Kathmandu og opp mot grensen av Kina. Første