Dag 3. 14 timer på hjul

Kl. 0400 revelje!

Kl. 0430 avgang i svarte natta. Godt at det er lys på Enfieldene når vi skal opp de downhill- løypene vi kjørte ned i går for å komme til hotellet. Ikke spesielt lett å navigere seg fram, men vi kom til slutt opp til Jantarkhani der vi gikk opp til en topp på ca. 3100m for å se Mt. Everest i soloppgangen. Soloppgangen var fin men Everest ville ikke trekke av seg skyteppet så tidlig, så den ble vi snytt for.

For en dag….

Umulig å nevne alt, men en slik dag gir mange inntrykk.

Vakre rismarker i terrasser, slåes med sigd, buntes og stables, her er hele familien i arbeid for å sikre årets avling.

Bøflene som drar treplogen for å løse opp jorda, før nye frø skal sås.

Rasområder der tusenvis av kubikkmeter med jord og stein har dundret nedover. Med ødelagte veier og bosettinger som resultat.

Intens trafikk til tider der noen bilførere ikke burde hatt førerkort, kanskje de ikke har det heller.

Vi måtte også vise førerkort i dag i politikontroll.

Bakhjulsblokkering pga overopphetet bakbrems, men alt gikk bra.

Veier som tar pusten fra mange… Dyp løs sand, dype hull, elvekryssing, masse stein, ekstremt dårlig dekke, manglende vei osv.osv.

Men en fantastisk gjeng tar alt på strak arm. Jeg er mektig imponert over at alle takler disse vanskelige kjøreforholdene så godt, på tross av en lang dag der også siste etappe ble i bekkmørkna.

På toppen med Everest en plass der bak skyene.

Jord- og steinskred etter skjelvet i 2015

Reparasjon i veikanten.

Sjekk traktorene nede på elvesanden.

Vår mekaniker kan mer en å skru Enfield!

God natt fra en sliten gjeng….

Jonny

Om forfatteren

client-photo-1
Jonny Benn Lilleenget
Jonny er ingeniør med bakgrunn fra forsvaret og har lang erfaring med MC-kjøring. Kjører til daglig BMW R1200 GS. Jonny er fjellklatrer og er turleder på vår fottur i Nepal og MC-turer i India og Bhutan.

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.